GroenLinks pleit voor een vuurwerkvrij Renkum. Wij willen dat inwoners hun mening hierover kunnen geven, daarom hebben we gevraagd om een enquête. Op dit moment kun je via inwonerspanel RenkumSpreekt.nl laten weten wat jij voor regels over vuurwerk in onze gemeente wilt. Laat je horen!

Al sinds maart 2018 vraagt GroenLinks om een peiling onder inwoners over de vuurwerkregels in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Wij denken dat veel inwoners strengere regels willen voor vuurwerk, zoals een compleet vuurwerkvrij Renkum, een verbod op knalvuurwerk en pijlen, of een uitbreiding en betere handhaving van de vuurwerkvrije zones.
Op de website www.renkumspreekt.nl kun je je aanmelden voor het inwonerspanel. Eens in de zoveel tijd krijg je dan een vragenlijst in de mail. De huidige vragenlijst gaat over de APV met onder andere vragen over vuurwerk, rookvrije zones en overlast. Meld je aan en vul hem in!

GroenLinks stelde de afgelopen jaren bij herhaling vragen over (de gevolgen van) vuurwerk. Er zijn inmiddels een groot aantal vuurwerkvrije gebieden, maar in de praktijk zijn die moeilijk te handhaven. Het college van B&W overweegt nu of het mogelijk is om consumentenvuurwerk in het geheel te verbieden. GroenLinks juicht dit toe. De uitkomst van het inwonerspanel zal zeker een rol spelen in deze beslissing.

Tegelijk wordt er gekeken naar alternatieven die geboden kunnen worden ter vervanging van consumentenvuurwerk. Heb jij hier ideeën over of wil je meedenken? Meld het ons!