“ "Inwoners bedenken samen de beste plannen." ”
Ilja van Seters raadslid

Wie?

Ilja van Seters woont met haar gezin (man, dochter, zoon, hond en kat) in de wijk Tussen de Lanen in Doorwerth. Ze is stedelijk interieurontwerper en geeft kunst- en cultuurlessen. Daarnaast begeleidt ze als professional divers inwonerinitiatieven, waarmee ze zelf bovendien als inwoner ook ervaring heeft bij het pop-up plein. Ilja heeft altijd een luisterend oor voor inwoners die oprecht met haar delen wat volgens hen beter kan. Ze gebruikt creativiteit om mensen bij elkaar te brengen.

Waarom?

De beste plannen komen van onderop! Waar mensen uit een buurt of dorp de handen ineenslaan om hun leefomgeving beter of mooier te maken, is een potentieel succes geboren. Sociale verduurzaming van de openbare ruimte zou de norm moeten zijn. Daarnaast heeft kunst een vaste plek in de samenleving en hoort voor iedereen toegankelijk te zijn: in de openbare ruimte, door bereikbare bibliotheken, en kunstonderwijs voor onze jeugd en volwassenen.

Hoe?

Hoe de gemeente omgaat met initiatieven van inwoners, is een belangrijke factor in het lukken of mislukken. Ik zie het als mijn missie om te zorgen dat we ons in Renkum daarin nog verder ontwikkelen. Iedere stem telt, want als we een inclusieve gemeente willen zijn, moet iedereen zich hier thuis kunnen voelen.