Mooi Renkum

Het is wetenschappelijk bewezen: een mens wordt gelukkiger van de natuur. Wat een geluk dat Renkum zo rijk is aan natuurgebieden! Tijd om te genieten van al dat fraais vlak onder je neus.
GroenLinks vindt het belangrijk om de natuur in en om Renkum te koesteren en te beschermen. Geniet mee! Verschillende inwoners van de gemeente Renkum nemen je mee naar de plek waarvan zij gelukkig worden. Lees alle verhalen via de links hiernaast.

Wat is jouw mooiste plek in de gemeente Renkum? Vertel het ons!

De gemeente Renkum kent heel veel mooie plekken: uitzichten over de Rijn, bijzondere historische buitenplaatsen en parken, oude bomen en nieuwe buurtinitiatieven, heldere beekdalen en verdwaalde reeën van de Veluwe. Maar wat is nu jouw mooiste plek? De verstopte kruidentuin bij de oude villa van je oma? Het bloemrijke weiland achter je huis? Of gewoon: je eigen achtertuin vol stinsenplanten?

Deze zomer is GroenLinks begonnen met een serie artikelen waarin streekgenoten ons op sleeptouw nemen naar hun mooiste stukje Renkum. Op de website van GroenLinks Renkum kun je lezen over het buurtschap rond het oude station Oosterbeek-Laag, de foto’s van de Jufferswaard van Karel Noy en binnenkort het verhaal van Marijke Metz over de sporen van het oude Wolfheze achter haar huis.

Jouw verhaal kan ertussen staan, als je wilt. De verslaggeefster loopt met je mee om het op te tekenen, we zoeken er mooie foto’s bij en het komt op de website. Laat anderen meegenieten van de natuur waar jij gelukkig van wordt. Meld je aan! Stuur een mail aan eveline@groenlinksrenkum.nl.