Mooi resultaat, maar met deze Cultuurvisie zijn we er nog niet. Het participatieproces gaat verder, samen met de sector wordt er gewerkt aan een uitvoeringsplan. Voor 6 april staat een nieuwe bijeenkomst op de agenda met Vervolg Uitvoeringsplan Cultuurvisie. Aanmelden kan nog altijd met dit digitaal aanmeldformulier: https://forms.office.com/e/wLxvTH9pGR

Een participatietraject is balansen tussen verschillende wensen en haalbaarheid, een kunst op zich. Met voor ons twee belangrijke ijkpunten voor tijdens het proces: het managen van de verwachting en daarbij goed het hogere doel voor ogen houden en het borgen dat iedereen de mogelijkheid heeft gekregen om mee te doen.

Wij blijven dit proces met interesse volgen, gewoon ook omdat het leuk is om creatieve mensen aan het werk te zien! Leuk om verder te melden is dat we op Facebook GroenLinks.Renkum een nieuwe actie opzetten in het kader van RUIMTE VOOR DE KUNST

Cultuur is essentieel voor onze samenleving. Kijk maar naar de coronapandemie, we grepen naar muziek, dans, beeld en poëzie om onze gevoelens uit te drukken. Door deze met elkaar te delen vonden we troost en verbondenheid.

De Cultuurvisie, Verhalen Verbinden, is in maart 2023 vastgesteld. Een speerpunt is het zichtbaar maken van kunst. Omdat de uitvoering altijd achterloopt op het nieuwe beleid geven we als GroenLinks Renkum de kunstenaars uit onze gemeente ruimte op onze facebookpagina. Als raadslid is zij met de kunstenaars in hun atelier in gesprek gegaan. In de Facebookpost laten we de kunstenaar in beeld en tekst zijn verhaal doen en laat raadslid Ilja weten wat zij als boodschap meeneemt uit hun verhaal.