Zoals jullie weten wordt er binnen GroenLinks gewerkt aan een nieuw beginselenprogramma.

GroenLinks Wageningen wil graag meedoen aan deze discussie. Zij nodigen ook leden van buur-gemeentes (Renkum!) uit, omdat het ze erg nuttig lijkt van gedachten te wisselen met mensen die ze minder goed kennen en mogelijk heel andere ideeën hebben.

GroenLinks Wageningen;
"Het lijkt ons goed om het te hebben over onze motivatie(s) om lid te zijn van GroenLinks en om dit uit te bouwen tot een aantal beginselen.
Wat ons betreft bestaat een beginsel van GroenLinks uit het beginsel plus een toelichting. Een beginsel is iets waar GroenLinks voor staat. De toelichting beschrijft op welke manier we dit beginsel nastreven. Het beginsel zelf is weinig aan tijd gebonden, het operationeel krijgen is juist wel tijdgebonden (vandaar ook dat een beginselenprogramma periodiek moet worden herzien).

We willen dit als volgt gaan doen:
1. Alle leden worden uitgenodigd om te motiveren waarom ze lid zijn van GroenLinks, liefst zo concreet mogelijk. Dit kan per email, en ook op de avond die we op 17 juli op Linksboven organiseren. Dus geen lappen tekst, maar bijvoorbeeld 5 simpele redenen, in een paar woorden. De verdieping komt na de zomer (zie stap 3).
2. Op 17 juli a.s. gaan we hier met elkaar over in gesprek. Alle redenen samen smeden we die avond om tot 5 thema's die we met z'n allen delen.
3. Na de zomer worden er 5 avonden georganiseerd. Op iedere avond diepen we een van de thema’s uit en vormen dit om tot een of enkele beginselen.

We wijzen jullie ook op de landelijke website waar de discussie al is begonnen, op http://toekomst.groenlinks.nl/.

Greet Eijkelenboom,
Anne Elings
Mieke Koster
Jack Bogers "

Renkumse GroenLinks leden die mee willen denken nemen dus contact op met GroenLinks Wageningen – contactadressen op onze buur-webstek; www.groenlinks.nl/lokaal/wageningen.